Verschillende technieken

De verschillende technieken zijn:

  • Ontspanningsmassage – een massage met als hoofddoel kalmeren en ontspannen. Het hele lichaam wordt middels zachte of stevige, bewegende of stille aanrakingen tot rust gebracht. Lichaam en geest worden uitgenodigd om tot diepere ontspanning en rust te komen. Want wanneer het lichaam zich werkelijk ontspant, zal ook de geest zich ontspannen. En andersom! Het bevordert het zelfherstellende vermogen van het lichaam. Massage heeft een gunstige invloed op klachten als slapeloosheid, vermoeidheid, stress, angst en depressie-gevoelens.
  • Stoel massage – andere houding. Kleren mogen aanblijven (mits niet te dik natuurlijk). Maximaal 15 minuten. Biedt ontspanning voor nek, schouders, rug en eventueel armen en benen. Ideaal voor werkende mensen met weinig tijd.
  • Sportmassage – een stevige vorm van massage waarbij de diepere spierlagen behandeld worden. Een hulp bij sneller herstel na een blessure, doordat het ervoor zorgt dat de afvalstoffen sneller uit de spieren afgevoerd worden. Of gebruik het juist ter voorkoming van letsel, ter voorbereiding op een sportinspanning door middel van het stimuleren van de bloedcirculatie.
  • Triggerpointmassage – een massage gericht op het oplossen van “knopen” (verkrampingen) in een spier, met als doel pijnvermindering en het stimuleren van de doorbloeding.
  • Ritmische massage – een massagevorm voortkomend uit de antroposofie, ontwikkeld door Dr.I.Wegman en Dr.M.Hauschka tegen de achtergrond van de geesteswetenschap van Rudolf Steiner. Het verbind lichaam, geest EN ziel om zo weer in balans te komen. Een uitnodigende massage om het lichaam te helpen zichzelf te herstellen.